vineri, 26 august 2011

politia locala este in serviciul primariei 2

Iaca faptele:
1. In Pta. Muzeului, Turda, la SFIRSITUL cuvantarilor oficiale, cineva din multime striga primarului daca este multumit de starea in care se afla parcul din jurul muzeului. Si brusc, 2 agentii comunitarii, fosti gardieni publici, fosti politie comunitara, actuala politie locala aflata in subordea primariei, insotiti pe departe de o politista apartinind aceleiasi "politii", au sarit pe bietul om (conform acestuia "nu faceti parte din Securitate") solicitindui sa se legitimeze. Cum nu avea actele la el s-au dus la el acasa, anume pe partea cealalta de biserica. Cand m-am apropiat, desi am pastrat distanta, am vrut sa il/ii fotografiez in monentul in care si-a prezentat actele la identificare. Si acum urmeaza partea a doua:
2. Am fost abordat de respectiva "politista" sub solicitarea "sa ma legitimez" (o chestie absolut banala de altfel). Dar am fost abordat de TOT dispozitivul  din Pta. Muzeului, printe altele inclusiv de adjunctul politiei locale, zicandu-mi ca: n-am voie sa ii fotografiez in uniforma - de ce?, ca nu ma aflam pe domeniu public - cummmmm?, ca nu detin acreditare - asta-i in opinia lor argumentul "suprem", de parca am nevoie de acreditare, si mi-au cerut sa imi stearga pozele, respectiv ca o primesc "sanctiune" - de ce? Daca am vazut cum se pune problema i-am inmanat unui alt "politist" telefonul mobil - ca sa vedem pana unde merge tupeul lor.
Ca o paranteza, omul a fugit la mine zicandu-mi  sa sterg pozele facute ca daca nu imi "arata" el mie (bietul de el care nu s-a prins ca ii faceam un serviciu), asta de fata cu "politistii locali", care nu au avut NICI cea mai mica reactie.
Sa revenim: "polistul local" caruia i-am dat telefonul mobil (sa adresat mie cum "ca as fi baut", lucru care este profund neadevarat, subiectiv, cum ca ma aflam in stare de ebrietate - oricum am martorii care m-au vazut\au stat de vorba cu mine) conchide ca "nu am facut nici o poza" si ..."la revedere".
Si iar stau sa ma intreb: este sau nu abuz in functie? Dar o sa vad in raspunsul "stimabililor" pe care o sa il fac astazi si mai departe ...    

Un comentariu:

  1. E timpul ca lumea sa reactioneze si sa invete sa-si apere drepturile!Altfel abuzurile vor continua identic ca pe vremea cica apusa.

    RăspundețiȘtergere

Daca aveti vreo parare, va invit sa o impartasiti ...